Vaken sen 05.38.

Ja ni ser. Jag vet inte om det har med att jag är gravid att göra eller inte. Jag vaknade av att jag kände att min blåsa höll på att sprängas. Kollade då klockan som visade 05.38. Var tvungen att uppsöka toaletten för att sedan återgå till min sköna sömn. Men icke! Jag var helt klarvaken! Låg ändå och vred på mig till klockan var över 6. Jag fick mig i alla fall ett gott skratt! Under tiden jag låg i sängen och bara tänkte på allt och alla, så hör jag att personen bredvid mig, dvs Björn börjar skratta! När jag tittar på honom. Blundar han och skrattar... Lite mer småflinar och skrattar samtidigt. Undra vad han drömde. Något jag INTE får glömma att fråga sen. ;)

Nåväl... Blir som sagt en väldigt lugn dag. tvn och datorn. Runt fem var tanken att kanske ut och äta på ett lugnt ställe för att ta bion vid sex. Tar ju den tidiga middagen och den tidiga bion, dels för att det antagligen inte är en människa ute och äter då och dels för att jag måste hålla mina måltider vid fem nu istället för åtta. Är ju van vid lunch vid tolv och middag vid fem, efter sjukhusets tider... Om jag inte fortsätter att följa dom, blir väl magvärken inte nådig. Bäst att försöka.
Jag vet att doktorn sagt att jag måste vila, men jag tror det går bra. Vi kommer ju ta det hur lugnt som helst. Därför vi inte vill ha en massa folk på restaurangen.
Jag måste även vara noga med vad jag äter, så jag inte får ont i magen pga det. Vore ju väldigt jobbigt.
Men allt kan ju ändras. Planerar som sagt ingenting nu, eftersom man aldrig vet om magen eller kroppen orkar med.

Känns ändå rätt skönt med relativt fasta sovtider. :) Går och lägger mig runt 23 varje kväll. Känns superskönt!

Den senaste veckan sparkar knodden mer än någonsin! Efter att ha varit världens lugnaste bebis till världens busigaste. Det är ju rätt konstigt eftersom det är nu allt sång börjar avta pga brist på plats. Men nejdå, då börjar mitt lilla hjärta! Berättade det för läkaren igår och hon bara log och sa: H*n är så stor nu, så h*n bökar nog runt, för att hitta den bästa ställningen. :)
Tänk att vårt lilla pyre är så stort! Enligt viktkurvan ska vår "lilla" väga runt 3kg. Ökar väldigt mycket i vikt nu de närmsta dagarna. Tror dock inte att h*n väger så hisklans mycket, eftersom det sista UL vi gjorde i lördags vägde h*n 2512g. :) Så långt ifrån är det ju inte!

Idag går jag in i v37.
Låt det gå ruskigt fort nu! <3

Take care.


Kommentarer
Postat av: syster em

Vad härligt att höra om hur bebis rör på sig och att h*n är så stor. Jag längtar snart ihjäl mig faktiskt, det kan ju inte vara direkt fy skam att vara moster :) fast jag inser att jag inte fattat det ännu! Jag hör av mig i helgen, för att se till så att allt är på sin plats :) ha det så mysigt ikväll. puss

2009-05-08 @ 08:04:55
Postat av: Emmeli

Åh vad härligt att höra att ni är hemma gumman! Detta är så spännande! Kommer ihåg den dagen du berättade med mig, blev så glad att jag ville skrika, men fick lov att hålle tyst ett tag! Är så glad för din skull! Du kommer bli världens bästa mamma :) Bara ta det lugnt och njut nu de sista dagarna gumman! Känner du dig sugen på att hitta på något eller känner dig rastlös så finns jag alltid här :) sköt om dig! saknar dig <3

2009-05-08 @ 13:12:13
URL: http://metrobloggen.se/mlian

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0