Jag hoppas. <3

Som bekant är det bara 18 dagar kvar till bf, alltså ungefär 2,5 vecka.
Det är ju ingen tid alls.
Nu de senaste tre dagarna har det kännts som om något är på gång snart. Inte bara det att jag är tung och otymplig, utan hela kroppen känns så otroligt konstig. Bäckenet knäpper och varje gång tror jag att vattnet ska gå.
Igår när jag låg i soffan framför melodifestivalen så kändes det som känslan att kissa ner sig. Ni vet, man blir alldeles kokhet om innelåren. Det kändes som om något strömmade. Då var jag inte sen med händerna där och kände.
Men inget blött utan bara lite varm.
Det är många som säger: Ja men herregud du känner när vattnet går. Me det är faktiskt inte alltid det är så. Jag har både läst och hört av bm att det bara kan rinna ett par droppar, och då kan man kanske inte känna av det.

Jag hade nog inte trott att det varit något på gång såhär lång tid innan om det inte är för bm. Hon har ju hela den senare delen av min graviditet trott att barnet kommer innan beräknat datum.
Men efter alla blodtrycksmediciner så kanske h*n håller sig ett litet tag till. Man vet ju inte.
Läkaren sa ju: Ja jag hoppas på att barnet kommer nu så du kan bli frisk! Och detta sa ju hon för två veckorsen. Och det hade ju inte varit någon fara om bebis kom då. Men ingen bebis har dykt upp än!

Jag känner fortfarande att h*n kan få stanna precis hur länge h*n vill. :)
Känner mig inte så desperat även om det är lite frustrerande!
Det är nog mer för att det känns mycket som att h*n ska komma snart.

Nej nu ska jag äta lite frukost i hopp om att hjärtat, vaknar till lite i magen.
Nu när det är så lite plats, har det varit ganska tysy om dagarna!

Vi längtar tills vi får ha dig i vår famn, älskling.

Take care.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0