Baka baka liten kaka?

Pappa ringde och pratade med försäkringskassan innan vi åkte dit och de sa att jag hade rätt till föräldrarpenning. Vilket jag aldrig förstått varför jag fått reda på förut att jag inte har?
Och varför vet inte jag det, som alla andra vet? Men men känns jätteskönt i alla fall. Känns helt underbart.
Om jag nu får 180/dag som det antagligen är, så är det ju iallafall 5400:- extra i månaden, vilket vi inte tackar nej till!

Vi åkte därefter till babyproffsen och de fixade hjulet på 5 minuter, så nu är det helt igen. Vad allt går vägen idag då! ^^
Efter det blev det lite On Off, Maxi, Coop och Max. Väldigt trevligt och mysigt må jag säga. Inte ofta man umgås med bara pappa sådär.

När jag kom hem, la jag och börne oss i soffan för ett till avsnitt av 24.
Vi lånade de två första boxarna av Björns syster, nu när vi inte kan göra så mycket.
De lovade oss att vi skulle älska det. Och det var något vi båda tyckte om för en gångs skull. :D
Väldigt sällan det är så annars. Han är nog den typiska killen som tycker om. Action, sience fiction, fantasy och komedi. Medans jag är mer åt,
drama, thrillers, skräck och naturligtvis romantiska komedier. ;)
Vi har därför sett 14 avsnitt sen i söndags! Blivit en hel del med andra ord.
Mysigt blev det iaf.

Nu funderar jag på att baka Gula rutor. Jag vet att jag inte borde, för att jag inte får anstränga mig... Varken, städa, diska, tvätta, laga mat och antagligen inte baka. Men vi har två 6-pack ägg som går ut idag.. och det kan man ju inte bara låta gå till spillo. Och det är ju så hisklans gott också!
Jag ska i alla fall vila lite till, för jag är helt slut. Men sedan ska jag nog ge mig på det också. :)

Imorgon ska jag även ut och fika lite med Isabelle. Mysigt. Var ett tagsen nu.

Take care.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0