Ännu en natt innanför stängda dörrar.

Ja igår blev det bm. Blodtrycket hade ökat ganska kraftigt igen och hon ville att jag skulle in för en koll.
Sagt och gjort... tog lite blodprover och nu var det ett prov som inte såg riktigt bra ut igen... blodtrycket låg ju som sagt lite förhögt osv. Blev därför inlagd igen.
Läkaren kom och ville göra en vaginal undersökning. Till hennes stora förvåning hade jag öppnat mig 4cm och det är ganska mycket. Hon trodde att bebis skulle titta ut inatt men icke. Hade endel ryggvärkar igår, så vi trodde ju att det var på gång.

Blodtrycket låg bättre i morse och ingen förändring på blodprovet. Så de beslöt sig för att skicka hem oss igen. Enligt dom så är det de första 4cm som är grymt sega att vänta ut. Sedan efter 4cm så brukar det flyta på rktigt fint när det väl börjar. Man vet ju aldrig. Superskönt att jag inte märkt så mycket då. Har nästan haft det liiiite på känn att jag öppnat mig, men inte så mycket.
De tror att bebis kommer de närmsta dagarna, men allt de säger där inne får man ta med en nypa salt. Alla sköterskor och doktorer är inte riktigt överens.

De kände även idag att livmodertapen nästan var helt utplånad. Det kändes sjukt skönt!
Just nu har jag lite värkar och det har jag haft sen hon  "ruskade" runt i mig. (Man kan få lite värkar av det.)

Nej vi får väl bara vänta och hoppas.


Take care.


Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Jag blev igångsatt när jag öppnat mig 4 cm, hade knappt känt något av det jag heller. Så dom tog vattnet o sen flöt de på :)

Önskar dig lycka till nu ifall jag inte hinner göra det sen ;)

2009-05-26 @ 14:25:32
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0