20 dagar kvar till BF. <3

Ja 20 dar är ju ingenting! Hoppas att h*n kommer nu ifs, men jag känner att jag lika gärna kan
vänta! Men så kommer det nog inte kännas om någon timme. Humöret åker som sagt upp och ner. Om något känns bra ena sekunden, känns det mindre bra den andra. Men det är bara att ta. :)

Idag ska jag och pappa till försäkringskassan. Vi ska se om jag har rätt till någon mammapenning, vilket dom sagt förut att jag inte har. Men något måste jag ju kunna få?! Så han får faktiskt hjälpa mig med det! :)

Vi ska troligen ut till babyproffsen och byta ena hjulet på vår vagn senare också. Det har stått tre veckor i vårt vardagsrum och luften har gått ur hjulet. Har försökt att pumpa det, men det är antagligen punka eftersom luften gått ur igen. Blir så arg! Måste ju fixas nu, eftersom bebis kan komma närsom och vi vill ju ha det färdigt då ju.

Sedan blir det bara att softa. Har en sån fruktansvärd huvudvärk... Så jag får väl ta ett par alvedon och hoppas på att det släpper.

Imorgon ska jag se på Börnes första fotbollsmatch ute, för säsongen. De spelar ju i korpen. ^^ Den börjar klockan 9 och det ska bli jättekul! Är så underbart att se honom spela, eftersom jag ser att han älskar det!

Ja, som ni ser händer det inte så mycket vettigt nu för tiden, men snart så. :)

Hoppas jag.

Take care.

Kommentarer
Postat av: emily

alla får föräldrapenning, du har rätt iaf till den lägsta ersättningsnivån på 180/dag har du jobbat mer än ett år på samma ställe så kan de bli mera för då räknar dem ut den sjukdomgrundande inkomsten eller vad de heter.

2009-05-15 @ 12:07:12
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: Hanni

Har du jobbat mer än ett år på samma ställe brukar det vara ca 80 % av den lönen du hade. =)



Annars är det som ovanstående säger minst 180 kr/dag.

2009-05-15 @ 15:09:49
URL: http://hanna1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0