Onsdag.

Underbart väder idag igen! Termometern står på hela 14 grader! Visserligen i solen, but who cares? ;)

Måndags blev dte ännu en dag med systern, tv och mys. Så skönt att ha bil nu... Känns mycket friare. Det hade ju blivit så mycket mindre vistelse hemma i nättraby, mycket dyrare handling och handling varannan dag. Jag klagade absolut inte innan heller. Vi klarade det naturligtvis jättebra. Men känns så skönt.

Igår blev det först staden med Malin runt elvatiden. Vid halv ett mötte jag Johanna från Broby, för en fika på stan och sedan naturligtvis en runda i alla affärer. ^^ Det inhandlades en tunika, som jag blev väldigt nöjd med! Sedan inhandlade jag lite bebis saker som: en superfin body, med tillhörande mössa och även världens finaste pyjamas! Jag älskar det!!
Sedan skulle jag köra hem johanna till hennes mormor och morfar på mariedal. Där hon nu bor under några veckor då hon har praktik i staden. Vi körde inom citygross en sväng på vägen... Sedan bar det av hemmåt.
Väl hemma, blev det film och matlagning med Börne!
En perfekt avslutning på en perfekt dag! Tack alla inblandade.

Idag har det varit en lugn förmiddag, för att sedan möta Vickan och Anna på stan, för att handla present åt syster som fyller nästa lördag! Hoppas vi hittar något perfekt! ^^

Imorgon blir det Mvc, med start klockan åtta. Jag ska göra en glukosbelastning. Det innebär att jag ska dricka ett stort glas med sockerlösning.... sitta och vänta ett par timmar, för att sedan se om jag har graviditets diabetes. Då får jag sitta där och läsa tidningen eller något. Inget jag ser fram emot direkt, men det är ju bra att det görs! ^^
Sedan har jag tid till barnmorskan... Lyssna på hjärtljuden osv. :) Något jag ser betydligt mycket mer fram emot!
Förresten så får jag varken äta eller DRICKA något efter klockan 24 inatt. Det kommer bli väldigt tufft, eftersom jag dricker mycket under natten. Men det löser sig alltid! ^^

Med svar till Hanna: Okejokej. Men jätteroligt att du läser! Så fortsätta gärna med det! :)

Och svar till om jag är rädd för förlossningen: Alltså, jag är en sådan person som är väldigt rädd och nojjig i allmänhet. Men ska jag vara ärlig, så har jag inte tänkt på förlossningen alls. Jag tänker på före och efter, men aldrig under. Och jag både tror och hoppas att det kan bli min räddning. Klart att de sista veckorna kommer bli väldigt tuffa och oroliga... Men just nu är det väldigt lugnt. :)

Take care.

Kommentarer
Postat av: Hanna (svenne!)

hittat hit till din blogg nu Johanna,trevligt att läsa att graviditeten gått så bra för dig hittillls! hoppas det fortsätter så! =)

2009-03-18 @ 13:01:11
Postat av: Farmor

Hej Johanna,

Hoppas det går bra imorgon med din glukosbelastning och hos barnmorskan, du vet att jag väntar på ett sms efter ni varit där.Hur såg pyjamasen ut som du köpte?

Björnkramar till "Knodden/Knoddelina", dig och Björn från "farmor"



2009-03-18 @ 21:45:59
Postat av: Madde

Hej, jätte fin blogg!! :)

2009-03-18 @ 23:12:09
URL: http://honungsvatten.blogg.se/
Postat av: hanni

lycka till med allt idag :)

2009-03-19 @ 08:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0