Nu är det jobbigt.

Tack för alla underbara kommentarer. Det värmer. Och visst, han är världens finaste. :)

Ja, nu är det riktigt jobbigt. Har varit lite fram och tillbaka med Noahs ätande sen han föddes.
Han vägde ju 3500g sen gick han ner till 3225g. Alla går ju ner de första dagarna.
Vid det första Bvc mötet så hade han gått upp till 3400g. Det var ju det som vi var så himla glada över. Det var underbart.
Men nu i torsdags var vi och vägde honom. Nu hade han gått ner igen. 90g på en vecka.

Nu har vi alltså legat inne på barnavdelningen sen i torsdags. Jag ska amma var tredje timme.. och då håller vi på 1 timme ungefär... eftersom han måste ha extra näring på flaska. Så tekniskt sett blir det varannan...
Det enda vi gör är att äta och sova. Både jag och Noah. Nu är vi hemma på permission till tisdag morgon. Då ska vi in och väga och förhoppningsvis få komma hem för gott.. (För denna gången ialla fall).

Det här tär på krafterna.. Att behöva gå orolig natt som dag är det värsta.
Jag vet att de har bra uppsikt på honom. Men oj vad vi är oroliga.
Han är ju det finaste vi har.

Jag  är så jävla känslig nu med. :( Ingen bra sömn och att vara orolig konstant gör mig svag.
Så nu blir det inte besök på ett tag och försöka njuta av familjen så gått det går..
Sjukhusmiljön gör det inte det så himla mycket bättre. :(


Nu vet ni ialla fall hur det ligger till. Nu ska jag sova sen upp och amma om 2 timmar.

Min familj är det bästa som finns. Ingen kommer kunna ta ifrån oss det.

Take care.



Kommentarer
Postat av: Issa

Hoppas allt löser sig johanna!

2009-06-15 @ 09:18:50
Postat av: Fanny

Fy var tråkigt att höra, hoppas verkligen att det är bättre imon så ni får vara hemma...

2009-06-15 @ 11:07:13
URL: http://fannybengtsson.blogspot.com/
Postat av: Maliiin

Fy vad jobbigt :S Hoppas det ordnar sig.. Kram!!

2009-06-15 @ 11:12:36
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Usch, va jobbigt :(

Hoppas han går upp lite nu, det borde han ju göra.

Sjukhusmiljön är verkligen hemsk, så jag hoppas ni slipper det snart o får njuta av familjelivet istället.



Såg er i tidningen idag förresten, så fina :)

2009-06-15 @ 12:57:02
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Isabel

Allt kommer o gå bra ska du se!

2009-06-15 @ 14:29:32
URL: http://izzy-myfamily.blogspot.com/
Postat av: emily

oj då, men det blir bättre snart ska du se :) tänker på er. Kram

2009-06-15 @ 17:18:38
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Om du känner att du vill fortsätta amma så ge inte upp. Lucas gick också upp dåligt första tiden, o till slut fick vi börja med tillägg, men fortsatte att amma iallafall. Till slut ordnade det sig med vikten o jag kunde gå över till bara amning igen.



Det är bra med oss, jag njuter av min sista vecka som mammaledig innan jag börjar jobba. Känns sådär faktiskt..

Väntar fortfarande på beskedet från Lund, 5 veckor sen vi var där sist, så detta drog verkligen ut på tiden. Men jag antar att det inte är brådskande, då hade dom väl hört av sig.

Håller tummarna för att ni slipper tillbringa mer tid på sjukhus nu.

Kramar

2009-06-15 @ 18:16:12
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0