Ååh vad underbart!

Var ju som sagt på Bvc igår för vägning. Jag blev så otroligt lycklig.
När han föddes vägde han ju 3500g men gick ner till 3225g på tre dar. Kändes lite läskigt. Alla barn tappar ju i vikt de första dagarna, men det lät så mycket i mina öron.
Igår vägde han 3400g (något mer) och förstå vad han då har ätit!! :)
Han har alltså gått upp 50g om dagen. Helt otroligt. Jag är så stolt!
Nu behöver jag inte ställa klocka var tredje timme om natten för amning, för nu vaknar han av sig själv. Det känns stort!

Jag kollade även mitt blodtryck på Bvc, eftersom de ville att jag skulle göra det ett par ggr i veckan, så det inte steg mer.
Men till min förvåning låg det på 117/72! Haha ja allt flyter bara på! :)

Vi stack vidare till Max, för att hämta lite mat. Jag vet inte vad det är som gör det, men varje gång vi ska sätta oss och äta, vill knodden ha mat. :) Så det blir ljummen eller kall mat för mig nästan varje dag. ;)
Så mat blev det allt. Efter det kom lilla miraklets mormor för att gosa lite. Sen la vi oss och sov sen upp för amning igen.
Men ack så underbart det är att vara en familj.

Nu ska jag gå och mysa med dom ordentligt!

Take care.

Kommentarer
Postat av: emily

Härligt!



Apropå att han vill äta när du vill, det är bara att vänja dig. :P har inte ätit nyvarm mat sen innan lucas föddes, alltid kallt när jag väl ska äta. Möjligt att jag ibland hinner ta en tugga medans det är varmt men ytterst ytterst sällan. :P

2009-06-04 @ 10:22:02
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: Viola

Jo här går det alldeles utmärkt:) Har ni kommet in i föräldraskapet bra nu eller hur går det för er?

2009-06-04 @ 12:01:19
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Viola

Ja det har vi, och så har vi varit och hälsat på Leons far och morföräldrar lite då och då. :)

2009-06-04 @ 20:37:00
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: julia

Vad mysigt det låter!! Så spännande att läsa nu. :)

2009-06-04 @ 20:47:44
URL: http://jagjulias.blogg.se/
Postat av: emily

Ja det gör han minst sagt :) nu har man ju fått börja ta bort urväxta kläder :P



ja det är så underbart, tänk att livet kan ändras så! :O Och att man kan älska en människa så himla himla mkt! :O Det är nästan läskigt!

2009-06-04 @ 21:44:50
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: Sophie

ja det slår aldrig fel :P

Samma med Nellie, alltid mat när vi skulle sätta oss till bords, efter ett tag så började jag mata henne en liten stund innan middagen var klar så hon inte behövde äta precis då. =)

2009-06-05 @ 12:51:48
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Matilda

Har ni kommit på något namn än? :)

2009-06-05 @ 16:00:16
Postat av: Anonym

Usch sitter här med tårar i ögonen...:) Är så glad för er skull att det faktiskt gör lite ont i hjärtat :) Han är helt fantastisk, räknar timmarna nu tills jag får komma hem o träffa er.

Bamsekramar på er alla 3!!

Lizette

2009-06-06 @ 11:15:09
Postat av: Kristina

Åååh, det låter så underbart! Jag blir avis Johanna haha. Varma hälsningar till er!

2009-06-06 @ 16:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0