Sjukhusvistelse.

Ikväll har jag och Börne varit på sjukhuset i 2.5 timme.
Igår hade jag grymt ont i magen.. (som jag brukar ha fast 10ggr värre) Hade det i princip hela dagen.
Och idag vaknade jag med världens huvudvärk som strålade ut i vänstra ögat... och gjorde så ont så ont. Provat med alvedon osv men inget har hjälpt.
Och mitt blodtryck hade ökat mycket från dess att jag skrev in mig på mvc till förra veckan... Alla de här sakerna kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. Jag började läsa lite om det på nätet och bestämde mig för att ringa förlossningen.
Barnmorskan tyckte det var bäst att vi kom in och tog lite prover.

För alla er som inte vet vad h-förgiftning är... Det är alltså en förgiftning som kan skada både mamma och bebis. Bebisens tillväxt kan upphöra, mammans njurar kan förstöras och den kan leda till förtidig födsel. Om man inte botar det här i tid, så kan det betyda livshotade skador.
Men det är bara i VÄRSTA fall.

Ja, vi åkte iaf in och kollade. Men som tur väl var såg det bra ut. Alla prover förutom mitt urinprov såg bra ut!
Skönt var väl det samtidigt som det kan betyda urinvägsinfektion IGEN!
Provet skulle skickas iväg för odling. Om det nu är en urinvägsinfektion igen, är det, den tredje på 4 månader!!
Och om det är det igen, så måste jag gå på pencillin fram tills förlossningen. Om inte, så kan jag bli väldigt sjuk och det kan bidra till förtidig födsel. Och det vill vi ju inte!

Nej nu får vi ta och hoppas att allt blir bra... som det alltid blir. :)

Take care.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken tur att de andra proverna va bra iaf! Var livrädd att jag skulle få havandeskapsförgiftning innan, och läste på som fan, så jag vet hur illa det kan gå.. Men som sagt, proverna var bra och jag tror er bebis stannar tiden ut där inne :)Det är ju inte så långt kvar! Håller tummarna för att odlingen inte visar nåt dåligt! Kram

2009-02-28 @ 00:35:52
URL: http://angelicadianna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0