Kryckor under jul, sådär lagom kul!

Yes igår åkte vi ut mot spandelstorp runt tolvtiden, för att åka pulka med framförallt Hannes.. Men även Lillemor, Håkan, Lizette och Lars. Noah och melvin sov gott i sina vagnar!
Men lyckan blev kort. Runt klEtt, så skulle jag mora Börne, vilket inte var så himla smart. Jag sprang och halkade naturligtvis på en isfläck.
Det kraskade till som fan och jag trodde något gått urled.
De fick lägga mig på en bänk.. och fyfan vad ont jag hade. Helt otroligt.
Håkan fick hem och hämta en linda medans min fot låg i högläge. De fick bära mig till bilen.. sen åkte vi hem till dom för att fika lite.. foten värkte och värkte, och de tjatade om att jag skulle in till akuten.
Men jag har skadat mina fötter rejält förut. Så kraftigt att jag fått åka in två gånger för att röntga. Men det har aldrig varit något. Fått hoppa runt på kryckor några dar men inget värre än så.
Så jag lät bli.

Lizette och Lars körde ut oss till Nättraby där vi skulle laga julgodis. Efter ett par timmar, var smärtan så stor att mor och far, bad mig ringa sjukvårdsuppl. åtminstone.
Jag ringde, och det var inget snack om saken att jag skulle in.
Noah fick stanna hos mormor och morfar.. medans jag och Börne åkte in.
De röntgade mig och konstaterade att det "bara" var en kraftig stukning.
Så jag har väl sköra leder antar jag. Likaså min storasyster. Hon har med fått ordentliga smällar mot fot/handleder och blir ofta väldigt skadad.

Så nu hoppar jag runt på kryckor. Får inte stödja på foten på ett par dar, för att sedan försöka bygga upp den igen, succesivt. Äter smärtstillande, för att kunna sova och leva överhuvudtaget. Sjukligt att en stukning kan göra så förbaskat ont!! Läkaren sa att det kan ta veckor innan jag är återställd. Men så lång tid ska det nog inte behöva ´ta!
Jag säger bara att det är en väldans tur att jag har Björn. Han är fantastisk!

Vid tvåtiden så kommer min syster till stan. Jag åker nog med henne ut till nättraby.. och ikväll får dom köra hem mig och Noah!
Åååh vad jag saknar lillfisen nu! Det värsta är ju inte smärtan, utan att jag inte kan ta upp och lyfta eller ha min son i famnen. Det suger! Han kan ju aldrig sitta still.. Om jag har honom i knäet.. då hoppar ju han bara. Och VILKEN SMÄRTA SEN!

Nej nu ska jag försöka ta mig till toaletten!

Take care och God jula jävel!

Kommentarer
Postat av: Liii

Nej usch vad tråkigt att du hoppar på kryckor Johanna! :/ Tråkigt att det blev just över julen också. Då förstår jag att du inte har någon lust att följa med imorgon. Krya på dig och hoppas att det blir bra snabbt! :D

2009-12-21 @ 19:57:42
URL: http://ligustavsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Aj då!! vilken osis.. Men krya på din lilla fot. :) Godjul!

2009-12-21 @ 22:17:27
URL: http://bisgaard.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/about_ikea/press_room/press_release/national/recall_leopard.html

2009-12-22 @ 22:36:01
Postat av: Lii

Heej! Ja vi måste absolut se snart! Jag åker dock till Gbg igen på tisdag! Så det kanske får bli nästa år :P Usch vad det låter långt!

Vad hittas på idag? Bättre i foten nu? :)

2009-12-26 @ 21:33:15
URL: http://ligustavsson.blogg.se/
Postat av: Liii

Jaa det är inte långt ifrån bron! :) Och jag bor inte så långt ifrån de heller snart! Wiie!

Vi ska till Amanda imorgon! Nina sa att vi kanske skulle upp på Ramberget och kolla raketerna också! Vad ska ni hitta på för ngt skoj? :D

2009-12-30 @ 14:55:24
Postat av: Linda Bowin

SV: Ja det e helt sjukt va mkt dem kan nu.. inga små killar längre. Tycker tiden kan stanna upp lite, känns inte som man hinner me för d händer nåt nytt hela tiden!

2009-12-30 @ 21:47:08
URL: http://lindabowin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0