Det händer...

Som jag skrev för ett par dagarsedan så skulle det inte bli operation nu trots att det var den senaste planen. Vi hade äntligen slappnat av här hemma. Kunnat lämna tvätten orörd, kunnat dammsuga först när råttorna börjat flyga. För nu visste vi nästan säkert att det inte skulle bli av än på ett tag.

När vi var som mest avslappnade ringer telefonen. Det här var igår förmiddag. 
Det var från Lund. 
Så efter att vi igår åkt till sjukhuset för att titta så lilleman är infektionsfri så bestämdes det att vi far till Lund i eftermiddag.

Så vi  får väl försöka ta tag i tvättberget och dammsugningen innan vi åker. ;-) 


Idag ska vi bara installera oss. Imorgon blir det lungröntgen, ultraljud, läkarbesök, läkarkonferens och en introduktion på intensiven där lilleman ska bo de första dagarna. 

Om allt går som planerat så blir det operation på måndagmorgonen.

Noah sover från och med idag hos mormor och morfar som kommer ner till oss på söndag. Jag kommer sakna honom något enormt på bara dessa få dagar. Men det är väl normalt då den här veckan kommer vara väldigt känslosam. 

Så Noah kommer bo med mormor och morfar nere i Lund de mest intensiva dagarna men ändå i närheten av oss. Så tacksamt. 

Dock har jag en gnagande oro i mig att Vidar kommer hinna bli förkyld eller sjuk innan måndag så vi får åka hem igen. Men det ska nog bli bra! 

Take care.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0