Mys med Kyla.

Nu är jag i Nättraby och har varit sen halv ett. Det är ingen hemma här och dom kommer inte förens vid halvsex.
Björn jobbar heladan och antagligen en bit in på kvällen, så vi åker ofta iväg eller är uppe på stan och fikar med mammor och barn, för att fördriva tiden. Jag är ganska sällskaps sjuk av mig.

Men jag åkte faktiskt främst hit för att gå ut en runda och traska i snön. Så himla mysigt att göra det här.. en väldig skillnad från mot stan.
Så först när vi kom hit, busade jag och Noah, en massa. Hade krypträning och gåträning och bara mös. Efter det blev det mat för lillfisen. Det blev biffstroganoff, vilket han älskar.
På med overallen och de tjocka kläderna till mig för att ut och traska.
Vi gick ner till konsum, handlade lite nödvändigt... sen gick vi en liten runda efter det. Blev inte så lång eftersom jag glömt ta på mig mina raggsockar. haha.

Nu ligger Noah fortf. ute i vagnen och sover. Tur att han är rejält påklädd, så han kan sova utomhus. Det är guld värt. Eftersom han inte kan göra det i stan och vi som bara har en fransk balkong.. där inte vagnen får plats. Så försöker vi ha honom ute, när vi är här och han sover.

(Precis,när jag skrev att han sov ute, så fick jag springa ut och sätta på regnskyddet på vagnen. Det började snöa något fruktansvärt och av allt prassel med regnskyddet, så vaknade naturligtvis lillfisen. Jag lät honom ligga kvar och se om han kunde somna om... så vi får se. :) )

Nu sitter jag i värmen och har precis tagit en kopp varmt te, med smak av tropical fruit. Jag har alltid avskytt te och allt som har med det att göra. Men jag har börjat lära mig..och nu tycker jag det är riktigt gott. har blivit att man tagit det ist för kaffe när man haft ont i magen och ja, nu börjar jag som sagt tycka om det mycket. :)

Nej nu hör jag faktiskt att Noah vill komma in igen.

Jag får fortsätta senare.

Take care.



Ja det var många avbrott under detta inlägg och nu kan jag forsätta.
Noah ligger på golvet och busar... Jag får springa varannan minut ungefär, när han ålat sig till saker han inte får vara vid. Sladdar är tydligen det roligaste att tugga på och dra u. Hur kan det vara så kul?! Antar att det är roligare eftersom han inte får. ;) Lilla prinsen.
Nu har han krupit (ålat sig) ut i hallen, så jag får väl kolla vad han gör. Det är ett evigt rännande. ;)

Senare ikv. får jag nog umgås lite med mor, far och syster. Kolla på tv och lite sånt.

Imorgon blir det till att ta det lugnt till en början och sen ska vi på husvisning.
Kvällen består av bio. Det blir jag och Elin som ska gå på Luftslottet som sprängdes. Jag älskar dom tidigare filmerna och hoppas på att tycka om den här lika starkt. Ska bli spännande och jag som älskar svenska filmer, kommer nog inte bli besviken. :)

Lördag blir det en heldag med mys med hela familjen. Ska bli mysigt.. Antagligen bara busa, mysa och kolla på film. Äta lite god mat osv. Inte ofta vi har heldagar sådär.. Blir mest kvällarna när Björn kommit hem!

Söndag ska jag och Elin kanske till Ikea och lämna tillbaka Noahs matstol. Egentligen skulle Börne och jag åkt, men eftersom han inte uppskattar Ikea lika mycket som vi så följer Elin med iställtet. :) Björn hade nog bara velat lämna stolen ochåkte hem igen.. Men inte vi inte. :)

Ha en underbar kväll.

Take care. (På nytt!)

Kommentarer
Postat av: Lii

Haha ja men man blir ändå lika förvånad när man ser att han har blivit så stor igen! :)

Jag börjar jobba på måndag igen, men innan dess är jag ledig sen är jag ju hemma på helgerna här tills den 29e januari! När kan du? :)

2010-01-07 @ 16:00:31
URL: http://ligustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0