Mycket runt omkring.

Ja det är ju väldigt mycket som hänt sen sist.

Men jag kommer bara ihåg hälften, så jag börjar med i Lördags.

Ja då vaknade jag vi sex för att fixa Noah innan vi stack till hans farmor. Där skulle han spendera förmiddagen och eftermiddagen medans jag och börne fixade det sista inför dopet.

Det blev till att köpa det sista, hämta tårtor och mat och dukning förstås. Efter det stack vi för att hämta vårt lilla charmtroll! Underbart att se honom så lycklig, som när han får syn på oss. Det är glädje!

Vi begav oss vidare till Nättraby, då Moster Emelie och Micha kommit hem från Motala. Det blev god mat och kortspel.

Söndagen var ju som sagt dopet. Upp klockan sex för att hinna äta frukost, ge Noah mat, Bada Noah, stryka det sista och för att tillslut vara i kyrkan 9.30.

Själva `cermonin` var väldigt lång och utdragen, men Noah var så lugn hela tiden så det kunde inte gått bättre.  Efteråt blev det exotisk planka och tårta.
Noah fick en massa fina presenter. Som en gunghäst, en stol med en pirat på som han ska ha på sitt kommande rum. (Helt underbar)... Han fick spargrisar, böcker, pengar, serviskit mm.mm.
Det blev en väldigt lyckad dag!
Tack alla inblandade som ställde upp med vad allt heter!

 

Här med : moster/gudmor Elin, moster/gudmor Emelie, Pappa Björn, Mamma Johanna och Prästen.

 

La Familia.

 

Alla som på den första bilden inklusive farbror/gudfar Daniel.

 

<3

 

 



På kvällen efter allt städande (med MYCKET hjälp) så åkte jag och Noah till Nättraby igen för att ha en sista kväll med Emelie och Micha innan de åkte tillbaka igen. Det blev en film och lite mys.

Igår blev det en slapp dag. Vi var på bvc vid tio. Vi skulle ge Noah sina första vaccinationer.
Jag hade först bestämt mig för att inte vara med inne i rummet, men ångrade mig precis innan.
Det var så man blev tårögd. Usch var jobbigt det var att se Noah så ledsen. Men det gick snabbt över. Sen pratade vi om Noahs kräkningar. De har blivit mycket kraftigare nu de senaste två veckorna. Och även att han inte gjort nr 2 på fyra dar, oroade sköterskan. Så vi fick åka in till sjukhuset idag för en koll.
Noah fick medicin som ska sätta fart på magen, så att det kan åka ut ur det andra hålet istället för att spyorna åker upp.
Ja ni förstår.
Så nu hoppas jag att han blir bättre snart.

Trots spyrona hade Noah gått upp 530g på tre veckor. Så nu väger han 6100g. Det är ju superskönt att inte spyrona spelar så stor roll, med hans vikt menar jag då. Man känner riktigt att han börjar bli tung,tung,tung, :)

Inatt så har jag förresten sovit i TOLV timmar! Det är inte mänskligt.
Jag somnade igår vid åtta och sov till åtta i morse.
Noah blev så trött av vaccinet, så han har sovit jättegott också.
Men trots den långa nattsömnen, så har hela familjen Ödman-Olsson sovit ett par timmar mitt på dan.
Skönt men ganska osunt! haha

Nej nu ska jag sova igen, men MAX åtta timmar. Annars försvinner hela dagen! ;)

Take care.


Kommentarer
Postat av: Lii

Tack själv för allt det goda och det trevliga dopet! :)

Har du förresten sett skorna som jag la upp? Köp dem! :P

2009-09-01 @ 22:50:32
URL: http://ligustavsson.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

jag har väntat på ett inlägg här =)

kul att dopet gick så bra, och hoppas han blir bra i magen snart =)

2009-09-01 @ 23:39:20
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Maliiin

Ja, det är jätte skönt att man har mat så det räcker till henne :) Men det kanske är hans efternamn som är på henne men att de är som du säger att de inte är ändrat i deras dator. Eftersom hon hade mitt efternamn när hon skrevs in första gången. Hur går det med hans mage? Får ni bukt på att?

2009-09-02 @ 10:32:44
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/
Postat av: dumbo

Jätte fina bilder från dopet. :)

Vilken kyrka var ni i??

Hoppas det blir bra med Noah's lilla mage.

2009-09-02 @ 11:12:59
URL: http://bisgaard.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

men va härligt att han ändå är så glad =)

jo jag fick med byta väldigt många gånger på Nellie, en spygris var hon hehe.

snart så vankas det 1-års kalas här =)

2009-09-02 @ 17:33:40
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

hehe jag minns inte faktiskt, det är liksom bortglömt. =) hon fyller den 15 september =D

2009-09-05 @ 23:31:06
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Frida

Hehe ja blåbärsmuffins är det bästa jag vet. Hiihi*

lätt och snabbt att laga med. :)

2009-09-06 @ 12:09:52
URL: http://bisgaard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0