Vin och god mat!

Inatt ska Noah få sova hos farmor, för att jag och Börne ska ut och äta god mat och dricka ett glas gott vin.

Känns välbehövligt och det känns underbart. :)

Eftersom jag inte ammar, så kan vi som sagt lämna bort honom över natten någon gång då och då.

Det klart man saknar honom, men man kan sova en hela natt, utan att veta innerst inne att Om 2 timmar vill Noah ha mat.
Och ja. även ifall han sover bra om nätterna, så tänker man ju alltid samma sak. Det kommer man nog aldrig riktigt komma ifrån. Därför kan det vara skönt att få barnpassning någon natt. :)
Så vi får gosa ordentligt imorgon istället.

I måndags var jag och Noah med min mamma hos min gamlamormor. Alltså min mammas mormor. Då blir det alltså, Noahs gamlagamlamormor. Det är rätt sjukt. Vi är fem generationer på den sidan.
Hon hade inte träffat Noah än, så det blev ett väldigt glatt besök. :)

I tisdags var jag och Noah i Bräkne-hoby och hälsade på min kusin Annika med hennes två små barn, Moltas och Theander. Där var även min andra kusin, Maria.
Det blev fika, promenad, lek och naturligtvis rundvandring i deras hus.
Jag har nämligen inte sett de innan, då de flyttade in i somras.
Huset var i väldigt stort renoveringsbehov, men de har kommit väldigt långt och det är verkligen jättefint.



Noah, Theander och Moltas. :)

Sötfis!

Kolla vilka underbara lockar!


Efter att jag hälsat på där, så blev det till att åka till Ronneby.

Gick och kollade lite i barnaffärerna. Åkte till Veras hus i brunnsparken. Oj vad fina grejer dom har. Blev helt kär och hade kunnat shoppa upp hela butiken. Men det blev "bara" en häftig pyjamas till Noah, men i strl 80, som han får växa i. :)

Sen åkte jag och hälsade på mormor och Styrbjörn.
Det blev lite fika och mys med Noah såklart.



Min mormor och Noah leker och myser.

Efter en stund där, så åkte jag vidare till karlskrona. Det blev maxi och leksakshuset.
Vi letar nämligen en matstol till Noah med en bricka på. Det är svindyrt i stan så vi får helt enkelt ta en tripp till Ikea där det finns för tusenlappar billigare.

Sen hem och äta mat och bara mysa. Det blev en väldigt lång dag. Vi åkte hemifrån runt nio och hemma igen runt sex. Men det var mysigt :)

Igår blev det tvättstugan HELA långa dagen.

Idag blir det som sagt restaurang.

Resten av helgen, blir det att umgås med syster, Ikea och kanske en stund med Li.
Inget jag klagar på!

Take care.


Kommentarer
Postat av: Maria

Ikeas Antilop är jättebra och har en matbricka du kan sätta på!

2009-10-09 @ 19:23:58
Postat av: emily

fast jag fick höra att den antilopstolen inte var så bra som en heltidsstol då den tydligen var lite ostabil. fast ja jag vet inte. vi ska köpa en sån och ha som extrastol hos mamma. Hemma har vi en hokus pokus tycker den är super eftersom de är 3 stolar i en. :)

2009-10-10 @ 09:43:08
URL: http://emiiily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0