Familjefika.

Idag blir det som sagt familjefika.
De som fattas är Min storasyster och Björns storasyster med sambo.
De bor i Motala respektive stockholm, så jag har förståelse. :)
Trots att de fattas blir vi 14 personer med Noah inräknad eller 15 om man ska räkna Lillemor och Håkans ofödda lilla bebis.^^
Det blir jag, Börne, Noah, min mamma, min pappa, min lillasyster, Börnes mamma, hans pappa, hans storebror med fru, hans storasyster med man, deras son och deras ofödda lilla barn och börnes lillebror.

Så vi är en stor släkt. Vilket jag tycker är supermysigt.

Det bjuds på chokladpaj med madelmassa och smält blockchoklad, glass, och muffins med banansmak och philadelphia ost med vit choklad på toppen.. och lite annat smått och gott.
Så igår stod hela familjen Ödman-Olsson i köket och bakade. Supermysigt.

De kommer vid fyratiden. Innan dess ska vi hinna plocka undan lite, dammsuga, bada Noah och hämta upp bordet från föreningen, som vi ska låna.

Elin, Lillemor, Hannes och Håkan kommer redan runt halvtre.. eftersom Elin ska hinna klippa Hannes innan den resterande familjen kommer.


Nu har jag gått ner 12kg sen i början av Augusti.
Känns hur jävla bra som helst.
Eftersom jag kände mig så duktig, så fuskade jag igår och ska fuska lite idag.
Man behöver det lite ibland, för att få riktiga kicken och viljan att fortsätta.
Nu har jag bara 2kg kvar till drömvikten. Eller har kanske 3kg kvar eftersom jag fuskat nu i helgen.
Men dte är det verkligen värt det.
Nu känner jag mig sugen på att gå ner ännu mer.
Det skulle inte skada, eftersom jag ändå har "överflödigt fett" kvar, som inte skadas av att ta bort.
Jag är så stolt över mig själv. Som jag sagt innan och inte kommer sluta att säga... Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det såhär bra. Det gör mig stolt.

Noah har varit gnällig nu ett par veckor.
Absolut inte särskillt gnällig om man tänker vad jag räknat med.
Men gnällig för att vara honom. Han har svårt att koppla av, och nu vet han vad han kan göra med sin röst.
För nu gnyr han inte lite om han är hungrig eller trött utan gallskriker. Det är hjärtskärande.

Men det är väl klart att man måste få vara gnällig. Trots gnället, så klagar jag inte alls. Han är den finaste bebisen i världen och jag är så stolt över honom. Det är helt otrolig.
Han här väldigt glad mestadels men så kommer det då han är övertrött och bara skriker. Men som sagt... det är väl klart att han måste få gnälla. Han är ju en liten bebis.

Hans förkylning vill inte riktigt ge med sig... och det är tänderna som spökar. Men då är det viktigt att mysa mycket och visa att man verkligen bryr sig. Och ja.. Vi myser hur mycket som helst.
Det är underbart. Jag vet att han blir lugn och älskar det och jag kan inte tänka mig något mer underbart.

Imorgon blir det fika med Liten och Maximus, istället för i onsdags.
Maximus ska vaccineras imorgon så jag hoppas han mår bra bara. Lilla pyret.
Sedan ska jag Nog hämta studiepapper hos Emmelie.
Jag har ju funderat på att plugga till sjuksyster till hösten. Jag behöver endas naturkunskap b eftersom jag redan har a. Då kanske jag tänkte plugga det nu innan, så jag kan söka som till hösten. Alltså nästa höst. Annars måste jag vänta i två år. Det vill jag ju inte..
Men hon hade iallafall lite papper om det, så jag ska kolla och se hur jag känner.

Sedan kommer min syster i veckan och det ska bli jättemysigt.

Igår fyllde min älskade syster 23år.
Grattis igen hjärtat.

Take care.

Kommentarer
Postat av: sandra & melvin

åh då är det nästan exakt 4 månader mellan pojkarna :D..händer ngt kul i veckan?

2009-10-25 @ 11:38:34
URL: http://saandrras.blogg.se/
Postat av: sandra & melvin

jaså vad trevligt då blir hon glad då hon får träffa bebisar :D. ojda fullt upp denna veckan .D..Idag ska vi på babysång sen vara med daniel hela dagen.blir väl en tripp hem till mamma och pappa säkert. Torsdag mammafika. sen till helgen blir det till att hjälpa emmelie med flytten. så skönt med en vecka som inte är fullpackad. för en gångs skull haha.

2009-10-26 @ 07:22:16
URL: http://saandrras.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste säga att jag är imponerad av dig och din viktnedgång. Jag hade blivit jätteglad om du ville skriva ner lite hur du äter, vad, när osv här i ett eget inlägg. Så man får lite hum om det och lite inspiration!



En läsare :)

2009-10-26 @ 12:07:02
Postat av: Li

Jaa jag tror jag ska beställa de andra som går åt det beige och rosa hållet! skitkul! :P

Ja jag ska vara nunna! måste bara hitta mig ett kors runt halsen!

ja det skulle jag ju kunna göra! :) men tar det verkligen bara 20 min med buss?

2009-10-27 @ 20:52:37
URL: http://ligustavsson.blogg.se/
Postat av: Maliiin

Sv: Dem måste väl inte dricka när de ammar men vill ge henne lite nu efter varje amning för annars så sväljer hon inte riktigt och tillslut så är det ett vitt tjockt lager på tungan som har gjort jätte ont på henne så vill skölja ner mjölken lite efter varje mål!

2009-10-27 @ 22:39:46
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/
Postat av: Maliiin

Ja hon tar det ganska bra tycker jag. Ibland gär hon lite grimaser och tjurar men annars så är hon duktig :) Och nu mår hon mkt bättre nu när tungan blivit bättre :)

2009-10-29 @ 18:46:07
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0