Svininfluensa?!?!

Yes det är det vi tror som härjar i familjen.
Björn klagade igår på halsont.. han vaknade med halsont en riktig feberfrossa, värk i kroppen och med 40graders feber.
Efter ett tag så flydde jag och Noah fältet. Vi har nu flyttat hem till min mor och far i några dagar tills det förhoppningsvis har lugnat ner sig.
Vården har ju sagt att alla som är sjuka så, ska isolera sig i minst tre dar.. och om han fortfarande har hög feber efter tredje dagen så ska han uppsöka vård.
Känns lite jobbigt.. och imorgon ska jag ringa vårdcentralen om vaccinations-spruta till mig.
Jag tillhör ju riskgruppen pga min astma.. och jag vill ju vaccinera mig för att minska risken för Noah med såklart.
Men det här känns inte så roligt.. Så vi ska stanna inne nu ett par dar vi med. Imorgon är varken min mor, far eller syster lediga.. så vi ska ner och kanske hyra någon film och köpa tidningar. Det ska tydligen blåsa som fan imorgon, så någon myspromenad i skogen lär det ju inte bli.
Nej jag hoppas verkligen inte det är svininfluensan. Men symptomen tyder på att det skulle kunna vara det och de tär ju bäst att at det säkra före det osäkra.



Det har ju hänt endel sen sist. Min storasyster kom ju hem i onsdags.. och då blev det lite kalas. Vi firade henne och hon firade pappa, mig och Börne eftersom hon inte varit hemma sen dopet i augusti.
Mysigt med god mat och trevligt sällskap.

I torsdags var jag och Emelie på stan och käkade god lunch.. sedan åkte jag och Noah med henne hem till mor och far och hade en kväll vid tvn.

I fredags så fixade jag mina naglar och även då var Emelie med och vi tog en tripp ut till Lyckeby för att besöka amiralen och ÖB.
Kvällen bestod av mys i soffan med min kära familj.

I lördags var det som sagt Börnes födelsedag och vi firade med frukost på sängen med mys och presenter. Vid tre tiden åkte vi ut till Nättraby för att lämna Noah hos moster och med oss hem fick vi istället Anna och Vickan.
Vi gjorde oss iordning inför kvällens bravader. Blev lite vin och då kom även några vänner till Börne.
Vid sju begav vi oss till torskors för fest.
Det blev en väldigt lyckad kväll.

Söndagen bestod av mys och babysim. Underbart kul. Noah simmade och var överlycklig hela simturen. Vi mös och simmade. Han simmade även själv i en simring den lilla prinsen. Det blev en lyckad söndag trots den hårda utekvällen, dagen innan.
Vi kom hem vid fem och då somnade Noah direkt. Utmattad och dan. Han sov ända till sju dagen efter med ett par matningar emellan.

Igår var det tvätt som gällde hela dagen. Rätt skönt trotsallt. Då tvingas man på något sätt att vara hemma helatiden, och det behöver man ibland.

Imorse så gick vi till bvc. Nu väger Noah 7370gr och är 68cm lång.
Han fick även sin vaccination.. och han var sååå duktig... Han sa verkligen inte ett ljud. Både vi och barnskötaren blev väldigt förvånade... men glada naturligtvis..
Han har varit lika glad och pigg som alltid.. så jag är överlycklig!!

Noah har dessutom lärt sig att vända sig. När man lägger honom på rygg så ligger han efter två sekunder på mage. Helt sjukt. Man får ha dubbel koll på honom nu alltså. Han tycker detta är superkul.. -Absolut... men inte alltid det bästa sättet för att förebygga spyrona efter måltid. Snarare tvärt om. ;)
Han håller även på att lära sig sitta(!!!!). Alltså helt själv. Han kämpar och kämpar att komma upp. Han ligger liksom och gör situps. Barnskötaren sa att det förmodligen inte dröjde länge tills han verkligen kommer upp. Det är fantastiskt. Vår lilla mirakelbebis.
Vi har även funderingar på att hissa ner spjälsängen, så att det blir ett högre räcke, om jag så säger.
om han nu skulle få försig att sätta sig upp om natten när vi sover och om han ramlar åt sidan, så kan lätt stängslet haka sig ner så han ramlar ner. Och det vore ju inte så roligt.. Så jag tror det står på schemat, när vi väl fått komma hem igen. Längtar.

Nej nu blir det nog alldeles strax sängen. Noah är nymatat och nybytt blöja.. så nu sover han förhoppningsvis ett tag till.

Godnatt på er alla trogna läsare.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Ojojoj det låter ju inte bra men krya på han och ta hand om er själva nu!!

2009-11-04 @ 17:16:55
URL: http://izzy-myfamily.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0