Regn och mys.

Ja idag är det regn, regn och åter regn. Men jag tycker det är supermysigt.
Särskilt om man sitter, som jag gör.. under ett altantak. Det är så mysigt..
Vi sitter hos mina föräldrar (som vanligt). :) Noah är väldigt fascinerad av det smattrande ljudet.
Jag sa precis att jag längtar tills det blir höst då man kan ta på, sig med byltiga koftor osv.
Jag är makalös... Varje år längtar jag till sommarn är här, men när den väl varit i någon vecka längtar jag vidare till nästa årstid. Jag blir galen.. Varför kan jag inte vara nöjd? ååh.
Fast jag vill att Noahs växt ska avstanna lite.. förstås. Han är redan 2.5 månad. Lilla killen. Eller ja, lilla och lilla... :) Var och vägde honom igår och nu väger han 5570g!
Han går fortfarande upp som bara den alltså. 470g på två veckor. Vår lilla älsklingskille!

Jaha varit ett tagsen jag skrev sist.
Helgen i Halmstad var jättemysig. På lördagen när vi kom upp så blev det en runda på stan först, sen drog vi ut till Tylösand för att lyssna på lite musik. Tylörock var nämligen i helgen.
Vi hade med oss brassestolar, vin, engångsgrillar och kött. Grejjen var bara den att engångsgrillen fick vi ingen fjutt på och vi skulle grilla en 5cm tjock flintastek. Det var ju dock inte så lyckat, så vi fick lik förbannat gå och köpa mat istället. Det blev en hamburgare för vickan och elin och två hamburgare utan bröd, sallad och sås till mig. Alltså bara två köttbitar. Men det var gott. :)
Efter det stack vi hem till Vickan och Jimmy för att göra oss iordning för fest.
Vi satt på deras bakgård och drack vin till strax efter tolv och sedan stack vi till tre hjärtan. Där var det livemusik och dans. Sjukligt kul.
Söndagen bestod av slappt i soffan till klockan ett och sedan gick vi ut en runda ett par timmar. Vi fick se de allra finaste ställerna i halmstad. Och visst var staden supermysig!
Sen blev det hem och packa, för att gå vidare och käka mat och sedan ta tåget hem vid halv sju.
Helgen var hektiskt men fantastiskt bra.
Tack för det!

Jag saknade självklart min fina familj där hemma. Men de kom och mötte mig på stationen och där blev det mys!

Igår så var jag, Noah och mina systrar på staden för att shoppa ytterligare lite.. sen så var Jag, Börne,Noah, mina systrar, min mor och min far ute och åt och spelade minigolf. En lite tradition Min andra familj har varje sommar. :)

Imorse vid nio närmare bestämt anlände jag och Noah till hans mormor och morfar.
Tanken var att jag och mina systrar skulle ut och "tränings gå" men det regnade ju på tok för mycket.. Så istället åkte vi till Öb, maxi och shoppade hygienartiklar. :) Sen har vi bara myst, medans pappaBjörn sitter hemma och pluggar.

Jaha, nu ligger Noah och sover i vagnen.. Jag ska nog ta och vara lite social nu! :)

Take care.


Kommentarer
Postat av: Sophie mamma till Nellie

de där engångsgrillarna är inte att lita på , vissa funkar och vissa vill bara inte komma igång :P

2009-08-12 @ 09:03:59
URL: http://beylejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0