Världens jobbigaste värk!

Yes idag är det INTE roligt att heta Johanna Olsson. Jag har nämligen världens äckligaste mensvärk och huvudvärk! Jag som aldrig haft mensvärk tidigare, har naturligtvis fått ett helvete sen förlossningen. Det suger ganska hårt.
Jag kunde knappt gå upp ur sängen innan.
Jag och Noah som skulle bada med Emelie och Lucas senare fick tyvärr skjuta upp det. Väldrigt tråkigt, men jag ska bannemej bli bättre tills tisdag och då ska den förhoppningsvis vara borta. :)

Veckan som har gått har jag som vanligt ingen koll på vad vi har gjort.. Eller jo... I tisdags så var jag, Börne och Noah ute på stan för att leta present till min far som fyller åt på lördag. Det blev även god lunch på Åhlens café.
Efter det gick Börne hem för att plugga och jag och Noah stack till Maxi för att storhandla. Blev en hel del as usual.
Men bara massa nödvändigt, som blöjor och middagsmat!

Igår så var vi på BVC. Noah är hela 64cm och väger 6520g. Lillkillen!
Efter det så traskade vi bort för att möta Liten och Maximus. Vi gick bort mot öppnaförskolan, men visade sig att det var stängt. Typiskt, när vi äntligen kom iväg. Men vi får dit nästa onsdag igen och hoppas på bättre lycka.
Vi gick istället en runda, men sen när vi insåg att himmlen var kolsvart och regnet skulle komma när som... så gick vi en runda inne på h&m istället. Där blev det haklappar och en filt till Noah. Sedan blev det hem och ge lillkillen mat. Efter dte gick jag och la mig ett par timmar, eftersom värken redan kom igår... Det suger verkligen.

Idag så har vi som sagt legat i sängen fram tills nu ungefär.. Eller ja, på soffan iallafall.

Noah blir ju 4månader på söndag och vi har fuskat med smakportioner redan nu.
Idag så började vi med mosad potatis blandat med ersättning. Det verkade gå hem! Vi gav ju honom bara en tesked... så det är lite svårt att säga hur han reagerade. Men inga sura miner här inte!

Eftersom jag mår sådär idag, så blir det tyvärr bara soffan. Jag blir så rastlös när jag bara är hemma, men kan ju inte göra så mycket annat. :/
Det blir naturligtvis en massa mys med mina älsklingar också.

Noah har kunnat vända sig från mage ill rygg sen han var 6v ungefär.. men nu börjar han även kunna vända sig från rygg till mage, (vilket är betydligt svårare). Han kommer än så länge bara till sidan... men snart så. :)

Nej nu ska jag pussa på min prins.

Take care.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du hinner nog bli bättre till tisdag ska du se :)

Låter inget vidare alls med både mens och huvudvärk..

Vad kul att ni börjat med lite smakportioner nu, vi tjuvstartade också lite med Lucas :)



Krya på dig!

2009-09-24 @ 13:45:10
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej, precis, man kan ju inte vara det tyvärr :P

Ja, han trivs superbra. Hmm, det är nog 1 ½ månad han har gått där nu tror jag. O jag är jättenöjd med personal o allt, helt underbara. :)

2009-09-24 @ 15:06:39
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Jag har ingen koll på det här med öppna förskolan, var är det nånstans?? =)

2009-09-24 @ 16:34:58
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kör med p-piller. Det hjälper bra mot värken ju :)

2009-09-24 @ 17:52:40
URL: http://hanna1988.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oh, vad jobbigt! Jag har själv lidit rejält av mensvärk. En vetekudde hjälper jätte bra också! Och även en flaska med varmt vatten som man håller mot magen (om man inte har en sån kudde).



Hoppas det blir bättre med tiden.

2009-09-24 @ 19:16:16
URL: http://hanna1988.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sagolunden, bredvid spandelstorp-skolan, på avdelningen Lillskogen. Så dom är ute hela dagarna, antar att det är därför Lucas har hållt sig frisk :)

2009-09-24 @ 19:28:47
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: sandra & melvin

åh som vi då blev så besvikna att det inte var öppnaförskolan :(..då ses vi kanske på onsdag..sandra

2009-09-24 @ 20:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0