Vaccinerad.

Yes.. Igår så ringde jag vårdcentralen och bad om att få vaccinera mig.
Först sa hon - Vi har ingen tid förens den 16onde.
När jag berättade hur det låg till att Björn ligger hemma i 40graders feber och att jag har astma och jag vill vaccinera mig för Noahs skull.
Då förstod hon min oro och skulle prata med sina chefer. Hon bad om att få ringa upp. När hon ringde igen, så sa hon att de vaccinerade riskgrupperna på militärhemmet idag. Och att jag tillhörde riskgruppen, så jag fick gå dit.

Vi gick upp halv sju imorse. Dagen började med att mata Noah, lite frukost och dusch för mig. Sen vid åtta gav vi oss iväg in till stan.
Var färdiga där strax innan nio och då stack vi hem till lägenheten. Eller ja vi gick inte in.
Björn hade fixat ihop en bag med kläder och saker till mig och Noah. Vi höll oss fem meter ifrån varandra och pratade bara en minut. Var så skönt att se honom igen.

Jag och Noah lämnade kläderna i bilen och begav oss upp en runda på stan.
Det blev en ny plånbok, nattlinne och farsdagspresenter.
Hoppas vi är hemma på söndag, så Noah kan ge pappa sin present.
Men det ser inte ljust ut.
Han är så fruktansvärt förkyld, men febern låg på 39grader i morse men har lagt sig.
Vi kan ju ändå inte åka hem om han är förkyld. Då smittar han ju ändå. :/

Vi har varit hemma sen tolv och då har Noah varit ledsen 80% av tiden. Han som aldrig är ledsen annars.
Tror han fick lite ont i magen. Igår så fick han kött för första gången. Kalv med grönsaker.
2 teskedar gick ner, sen började han klökas som bara den. Efter någon minut så spydde han av äckel. Lilla hjärtat. Så idag fick jag göra nytt försök med kött. Eftersom han bara kan livnära sig påersättning i ca tre veckor till, så måste jag ju börja ge honom burkmat mer åt gången och oftare.
Så då blev det biffstroganoff. Vilket han tycker var jättegott. Men mamma gav honom nog lite för mycket, så han istället fick ont i magen. :/.Dumma mamma!

Jag har så fruktansvärt ont i armen idag, efter sprutan. Kan inte lyfta den och ännu mindre lyfta Noah. Hoppas det blir bättre snart. Utöver det så mår jag bara bra.

Nej nu blir det tv.

Take care.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0