Onsdag

Nu sitter jag på altanen i Nättraby, då Noah ligger och sover i vagninsatsen. Jag tror verkligen det är bra för Noah att sova ute. Mycket friskare luft, naturligtvis. Han verkar sova så mycket bättre ute.
Vi har varit här sen klockan 10. Umgåts lite med mina föräldrar och sis. Jag ska även försöka skriva ut lite inbjudningskort till dopet vi ska ha den 30:onde. Vi hoppas korten blir bra.

Igår köpte vi en babysitter till Noah och jag tror att det var en väldigt bra investering. Han satt där en lång stund innan han började bli rastlös.Vi fick även en "lekbåge" till som man sätter på.. Det är tre gosedjur han kan leka med där, så han har nog att roa sig med.
Känns jättebra.. Förhoppningsvis kan vi få några saker gjorda istället att leka med honom hela tiden.:)

Jaha i måndags började jag med GI.Lite jobbigt ibörjan, men jag hoppas det lägger sig. Så nu ska jag äta mycket fett men undvika kolhydrater. Och visst låter det konstigt.. Men både min pappa och syster har ätit det.. och det har fungerat jättebra för dom. Jag skulle vilja gå ner 13kg.Då väger jag likamycket som jag gjorde när jag och Börne träffades. Jag har 7 gravidkilon kvar och innan jag blev gravid blev det nog lite för mycket gott med restaurang osv var, varannan dag. Vi gottade oss till fullo med andra ord. Vilket nu har satt sina spår. Men nu ska jag ta tag i det här på riktigt.
De här dagarna har jag ätit stekt ägg och bacon till frukost, omelett igår till Lunch och idag ägg och tonfisk.Middag har det bara blivit Köttfärsås, med andra ord bara kryddor och köttfärs. Har inte blivit något mer.Denna veckan ska jag undvika alla sorts kolhydrater... dvs grönsaker, råris, mjölk osv. Lite kämpigt. Lite konstigt att man inte får äta sallad eller något, men det kan jag få göra nästa vecka. Det är bara för att jag ska få en perfekt start på den här "dieten". Det är meningen att jag ska gå ner lite extra snabbt i början.
Sen nästa vecka, får jag börja med grönsaker osv.... Vilket känns som en stor lättnad.
Men det är fruktansvärt mycket man måste tänka på, men det vänjer man nog sig med.
Sen som det stod i en bok "Det här är ingen diet utan en livsstil."
Om jag nu vill hålla den vikten jag förhoppningsvis kommer ner till,så får jag ju liksom inte sluta emd GI.Teckniskt sett så ska jag äta det i resten av mitt liv. Men fader min, äter GI höst, vinter och vår... sen får han festa till den under sommarn i princip för att sedan börja igen på hösten. Jag hoppas verkligen jag löser det här. Jag vill verkligen gå ner nu... Trivs inte alls med min kropp i nuläget.

Jaha, i helgen så blir det halmstad för min del.Jag och sis ska åka och hälsa på vickan och Jimmy. Vickan och jag har ju bott grannar hela livet... Så nu känns det konstigt.. eller ja, det började nog med när jag och börne flyttade ihop ifs.. men nu kan jag inte ens umgås emd henne när jag är hemma i Nättraby.
Men det ska bli jättekul. Det blir till att shoppa och till kvällen blir det utgång.
Det blir ett par glas rödvin för mig, eftersom det är den bästa alkoholen man kan dricka om man ska dricka något alls. Men visserligen hade jag druckit det annars med... Jag älskar ju rödvin.
Vi sticker dit på lördag morgon och åker hem söndag kväll.. Så då blir Noah och Björn hemma ensamma. Kommer sakna dom enormt, men det kommer att gå bra. Jag vet ju att mina älsklingar väntar på mig när jag kommer hem.:)

Nej nu ska jag fixa och dona lite med inbjudningskorten.

Take care.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej.

Tänkte bara höra med dig, hur mkt fick du ut i förälldra penning? Är det förälldra penningen som dom kollar ens lön sen får man typ 80% av sin lön ut i förälldra penning? elr hur är det? :)

2009-08-05 @ 19:05:24
URL: http://bisgaard.blogg.se/
Postat av: Frida

Hehe :) jasså innan skatt.. hmm. ja dom kollar ju hur mkt man har jobbat och så.

Men är du mamma ledig elr har du inget jobb nu elr???

2009-08-06 @ 22:14:41
URL: http://bisgaard.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja de är mkt krångligt det där. hehe :)

2009-08-07 @ 17:18:23
URL: http://bisgaard.blogg.se/
Postat av: Frida

Måste bara fråga, hur känns det att ha blivit mamma?? var det som du hade förväntat dig? bättre? sämre? :)

2009-08-07 @ 18:10:40
URL: http://bisgaard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0