Kosta boda ytterligare en gång.

Ja, nu var ju jag, Noahs farmor och faster i kosta i söndags. Två gånger på en vecka. Det är nice!
Började med att jag åkte ut och hämtade Noah hos hans mormor och morfar där han spenderat natten.
Vi åkte ut till faster i spandelstorp där även farmor befann sig. Vi åkte därifrån runt halv elva.
Det värsta är ju att den vägen upp till kosta är den längsta och tråkigaste vägen att köra. Bara skog, skog och åter skog.
Men med trevligt sällskap gick det bra det också.
Vi var uppe strax innan tolv och då fick lillklimpen mat. Sedan började strosandet i affärerna.
Jag hittade världens finaste overall till Noah som han ska få ha i vinter med tillhörande mössa.
Jag hade spanat in overallen gången innan vi var där, men då tyckte jag den var lite dyr.
Men efter lite funderingar över det, så blev det den iallafall.
Jag är så fruktansvärt nöjd, och han kommer bli jättefin i den!
Hittade även den "fulsötaste" dressen man kan tänka sig, även den till Noah. Det var så gosigt material, så den kunde jag bara inte låta bli att köpa. Sen hittade jag raggsockar till lillkillen som kan vara skönt att ha i vinter.
Det blev en tröja till Börne, ett armband till mig.. sen en vattenkaraff... även den ångrade jag att jag inte köpte sist.. så det blev den med. Tabletter och servetthållare och det var nog allt för den här gången.
Men känns som om jag gjorde en hel del fynd.
Sen kom vi hem runt halv åtta, lite mat för Noah och sängen.. och efter ett tag blev det även sängen för en trött Johanna och Björn.

Det var trippen till kosta boda.

Idag har jag städat klart det sista, sedan blev det att prata med prästen om dopet.
Det kommer bli skitbra.
Sen tänkte vi åkt ut till kupan och skänka kläder, men de verkade inte vara så glada över det, så då åkte vi till erikshjälpens container istället.
Blev en liten runda på västramark, sen hem för att laga mat.
Det blev Kyckling Gorgonzola. Det är så otroligt gott.
Min pappas Specialare, som  jag nu snott receptet av. Tack pappa!

Nu har vi precis nattat lillkillen.. och snart blir det nog faktiskt sängen för mig med.

Först lite bilder.




Nohas fulsöta dress. :)



Och hans fina overall.
Han kommer bli så fin.






Nu säger familjen Olsson-Ödman Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Maliiin

Hej, ja det känns jätte skönt att man har mat så att det räcker och blir över till henne :) Allt är bra med oss, allt känns jätte bra med den lilla :) Hur går det för er då? Han börjar bli stor nu:) Tiden går så jäkla snabbt.

2009-08-20 @ 13:38:17
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/
Postat av: sandra

hejhej jo visst går det snabbt melvin blir 7 månader nästa lördag :D..nu kryper han lite och är överallt..så go är han och ska skratta och söka uppmärksamhet..jdoa visst hade vi kombi. men ville ha en liten vagn med när man går i affärer och så..älskar vagnar!! haha..ha det bra

2009-08-20 @ 19:02:50
URL: http://saandrras.blogg.se/
Postat av: syster em

haha ja den var verkligen skitful och söt :P är den lila och grön? Overallen är helt underbar, bra köp där syster!! :) puss puss

2009-08-20 @ 19:03:55
Postat av: Maliiin

Ja det går verkligen snabbt. Känns som att det var igår jag låg inne på¨förlossningen och var fet och gnällig men nu är fröken redan 17 dagar :) Ja, det hade vart kul med en fika :)

2009-08-20 @ 23:23:33
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/
Postat av: Linda Bowin

Jaa visst e han :) man blir så himla glad själv när dem ler och är så glada. Är framme med kameran jämt men det är inte jätteofta jag får glada bilder på honom eftersom han precis som Noah sett kameran och fokuserar på den ^^ haha. Men ibland lyckas man :)

2009-08-21 @ 09:43:08
URL: http://preeciioous.blogg.se/
Postat av: Maliiin

Jadu, kan se. :) För vi har massa möten och grejer under nästa vecka men man hinner alltid med en fika :)

2009-08-21 @ 12:13:34
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/
Postat av: Jonna

Den overallen e super fin =) Du kommer säkerligen få igen pengarna om du säljer den på tradera nästa höst =)

2009-08-22 @ 08:49:28
URL: http://jonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0