Måndag.

Sitter vid datorn som vanligt vid den här tiden på dygnet. Eller ja, tvn på i bakgrunden och datorn framför.
Just vid den här tiden av graviditeten är jag orkeslös och totalt osocial. Jag är liksom inte för att träffa människor just nu. Förutom de allra, allra närmaste som skiter i om jag pratar eller inte.
Det är bara så det är och det är bara att ta.
Kanske inte så konstigt när jag är i 9onde månaden, tung, trött och ja riktigt tjock.


Jag klagar en hel del, ja... Och jag antar att vissa tycker att jag ska låta bli. Men det är lika bra att ni som inte redan vet och fått egna barn: Det är ingen dans på rosor.
Sen är alla graviditeter så otroligt unika. Vissa mår illa i början men mår bra resten, vissa mår hemskt hela graviditeten och andra mår sämre i början, bra i mitten och sämre i slutet igen. Det är så individuellt. Och jag tillhör den sista kategorin.
Jag mådde fruktansvärt de 4 första månaderna för att sedan må mycket bättre nu till de sista veckorna, som blivit som en mindre pina. Det tär på en.

Ni som aldrig varit med om det. Uttala er inte om att ni vet hur det är. Ni vet inte. Bara för att ni känner någon som haft det så... så snälla, få det inte att låta som om ni vet precis hur det är. Ni kan inte sätta er in i hur retfullt det är att för mig som vet att ni inte har någon som helst erfarenhet av sånt här... Ni tror ni vet så mycket, men är så ovetande.

Ja det kan låta hårt. Jag vet.
Men jag måste få det sagt. Det känns skönt.

Idag blir det en lugn dag. Ska snart iväg och tanka bilen för att sedan låna ut den till syster under kvällen. Sen ska jag nog träffa Jennie en stund. ^^  Får se om hon pallar med mig. ;)

Var igång lite igår. Hjälpte björnen med att laga mat och städa lite. :o Det var riktigt kul. :) Det tog grymt på krafterna . Vi var sedan på bio. Änglar och demoner. Absolut inget för mig. Avskyr sånna filmer, men sugen på lite biomys. :)
efter det somnade man lite i soffan ja. Varken min kropp eller hjärna var med på någonting. Jag märkte ju att jag var tröttare igår än de dagarna jag bara ligger på soffan.

Så därför blir det lugnt idag. :)

Redan ätit frukost, men börjar bli hungrig igen. Nu är det visserligen lunch-tid... Men eftersom jag vaknade ganska sen och däörför åt frukost runt tio, så är man inte så sugen på lagad mat nu. Det får vänta lite. :)

Take care.

Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Man får klaga, hur mycket man vill ;)

Min graviditet var iofs inte så tuff som din varit, men jag vet hur tungt det var i slutet.

Inte långt kvar nu, snart får du njuta istället :)

2009-05-18 @ 12:21:44
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Nejdå, du klagar inte för mycket :)

Jag tycker du har haft det jobbigt, nu i slutet när du blivit inlagd o allt, det är tufft.

Min lille kille mår toppen, iallafall på utsidan. Var nyligen nere i Lund för att kolla upp en cysta dom hittat i bröstkorgen på honom, han har redan tagit bort en cysta innan. Så nu väntar vi bara på svar därifrån om han ska behöva gå igenom ännu en operation. Men han har alltid varit så himla go o glad ändå :) Så det är vi tacksamma för.

Men visst har han gått igenom mycket, allt började när han var 6 veckor, o sen dess har vi behövt åka ner till Lund ett antal gånger, o så lär det nog vara en stor del av hans liv tyvärr.

Efter omständigheterna är det bra med oss iallafall :)

Själv då?

2009-05-18 @ 12:51:32
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Ja, snart är h*n hos er :) Trodde faktiskt du skulle bli igångsatt sist du blev inlagd :P

Ja, jag fick problem med gallstenar.

Men nu är gallblåsan bortopererad, tyvärr blev det akutoperation så jag har 3 titthålsärr och ett ärr på ca 12 cm precis under revbenen. Vilket har gjort att mitt självförtroende inte är det bästa, men så är det. Kan inte göra så mycket åt det tyvärr :/

Jag slipper iallafall smärtan.



Men nu pratar vi om nåt roligare tycker jag ;)

Vad har ni tänkt er för namn på pyret? :)

2009-05-18 @ 13:14:23
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Meja är jättefint :)

Ja, vi tog reda på könet, fick veta att det var till 90% en pojk, o så blev det ju.

Vi var inne på att han skulle heta Isak innan han kom, men vi ändrade oss. Annars var det bara dom namnen som vi verkligen gillade båda två. Flicknamn tänkte vi inte så mycket på eftersom vi räknade med att det blev en pojk. Men får jag nån gång en tjej så är jag lite inne på Molly eller Thindra.

2009-05-18 @ 14:21:03
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Jo, kan hålla med om att det är svårt att ta någons namn så. Sambons kusin heter också Lukas, men han stavar med "k" o vi med "c". Dessutom har dom ingen kontakt alls, så det fick bli så :)



Precis, det tar ju inte längre tid att ringa, så jag vet inte riktigt hur dom tänker. Vi skulle få en telefontid med hans läkare också, men inte heller det har vi fått.

2009-05-18 @ 16:22:54
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack så mkt för hjälpen! :D

2009-05-18 @ 17:49:34
URL: http://bisgaard.blogg.se/
Postat av: Maliiin

Man får klaga lite :) Jag hat haft tur än så länge med illamåendet. Har inte mått illa en enda gång :)

2009-05-18 @ 20:19:49
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/
Postat av: Maliiin

Är i vecka 24 nu. Har inte känt av nått. 'Glömmer' nästan bort att jag är gravid ibland, förutom när bebisen sparkar :)

2009-05-18 @ 21:47:58
URL: http://sillybarbiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0