Känns såå skönt!

Igår var vi hos bm. Trycket låg jättebra! :) Antagligen tack vare mediciner och vila... så hon kunde inte annat än att skicka hem oss! Det var en otrolig lättnad.
Hjärtljuden låg på 144 och sf-måttet på 36. Varje gång hon mäter så säger hon: Ja du har bannemej en rejäl mage. Haha tycker det låter så roligt. ;)
Vi kom även fram till att vårt barn verkar vara väldigt långt. h*n ligger högt med rumpan precis under mitt vänstra bröst, medans huvudet ligger jättelångt ner. Med andra ord så tar h*n upp hela magen. :) Lilla tussen... Kommer bli kul att se sen.

Nu eftersom det såg så bra ut igår, så firade jag och börnis med att gå på stan! Jag hittade hårspray och två amningstoppar, som jag tror kan vara bra sen. :) Börne hittade nya fotbollsskor, fotbollsstrumpor, jeans och linne. Sjukligt snyggt. ^^ Vi köpte även en kofta till knodden. Kom på att det kan vara bra att ha när vi åker hem från bb. Har inget lite tjockare. Kan ju faktiskt vara lite kyligt. Nöjda blev vi bannemej.
Sedan drog vi hem, avslutade med mys framför tvn med god mat och fruktsmoothie till efterätt. Perfekt!


Nu känns det verkligen superbra. Kan bli lite socialare än innan. Så imorgon ska jag och Malin upp på stan och fika. :) Det här betyder ju fortfarande vila, vila, vila och medicin. Annars går nog tycket sakta men säkert upp igen. Men kan nog "våga" gå ut mer. Känns skönt! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att höra att du blir btäte johanna:)

inte roligt att behöva vara orolig hela tiden!!

hoppas de sista veckorna blir bra på så ska jag hålla utkik på webbisar:)

kram//issa

2009-05-12 @ 12:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0