Home sweet home.

Ja, som ni kanske förstod så ringde vi in till förlossningen i fredags och de bad oss komma in. Vi var där 07.30. Inga ord och inga visor, utan blev inlagda med en gång.
Blodtrycket låg 160/105 och det är ju som bekant, ganska högt.
Smärtorna i magen avtog lite under dagen och det kändes bra. Så himla tråkigt att bli inlagda, men det var väl det bästa.
Vi kollade så att bebis mådde bra och det var ingen tvekan om det! :)
Kvällen blev dock värre. Jag fick så himla ont i magen, så jag inte visste var jag skulle ta vägen. De kom in och tog blodtrycket. Nu var det värre än någonsin... 198/120. De gav mig massa mediciner, dropp och körde in mig i en förlossningsal. Där kollade de trycket var 5e minut till att börja med.
   Jag fick varken äta eller dricka, ifall det skulle bli akut snitt. Vilket det skulle bli om inte trycket la sig. Men som tur väl var, efter tre-fyra timmar, la sig trycket ganska rejält och även smärtorna avtog.

   Dagen efter fick vi åka tillbaka till vårt gamla rum med mycket kontroller osv. Och det läskigaste var, att jag mådde superbra dagen efter. Kände inga symptom alls, förutom att medicinen gjorde mig lite dåsig. Sedan i lördags har jag mått bra och eftersom jag inte känner att mitt blodtryck stiger så förstod jag ju inte varför jag skulle vara kvar. Vi gjorde ctg-kurvor varje dag för att kolla så att bebis mådde bra, vi gjorde även UL och allt såg finfint ut. Men det enda som inte såg bra ut nu var ju mitt blodtryck. Medicinen drog inte ner det så mycket som man velat, så nu har jag istället fått dubbeldos.
De sa att om inte mitt blodtryck stabiliseras, så blir det antagligen en igångsättning... men det återstår att se.
Nu får vi ta det som dte kommer.

Nu är vi iaf äntligen hemma igen. Sex dar, räcker gott och väl. Knappt fått gå upp från sängen utan bara legat och kollat på tv och läst tidningar. Det tog på krafterna bara det, vill jag lova!
Så nu när vi fick åka hem, var den friska luften guld värd!
Nu kan jag iaf ha balkongdörren öppen!

Ännu tätare kontroller på mvc och vila, vila, vila + medicin.
Om jag verkligen inte vilar nu, så vet jag att jag kommer att åka in imorgon igen. Och det vill jag absolut inte.
Så, mina kära vänner. Jag kommer vara osocial ett tag till, med tanke på mitt tryck och med tanke på att vår bebis kan ta skada. Så jag hoppas verkligen ni står ut. :)

Kommentarer
Postat av: Linda Bowin

Du kanske har träffat min mamma på förlossningen då för hon städar nämligen där :) ganska pratglad av sej :P

2009-05-06 @ 12:53:07
URL: http://preeciioous.blogg.se/
Postat av: Isabel

oj det va lite läskig men tur e att det blev ingen akut snitt, för att det var inget rolig för min del i alla fal. men jag hoppas att det går bra och att lillan kommer ut när det e dax..

2009-05-06 @ 16:48:44
URL: http://izzy-myfamily.blogspot.com/
Postat av: Linda Bowin

Jag tänkte nästan d, för jag följer din blogg jag me och hon berättade om en tjej ungefär i min ålder som legat inne nåra dar för blodtrycket o så o jag vet ju att du ligger 2 veckor före mej så jag misstänkte nästan att d va du :) jaa hon e riktigt pratglad hon, sen vet man ju inte om hon jobbar när jag ska föda eftersom hon har sen semester ^^

2009-05-06 @ 17:30:44
URL: http://preeciioous.blogg.se/
Postat av: Fanny

Vad skönt att det är lite bättre ialf:)

2009-05-06 @ 17:42:21
URL: http://fannybengtsson.blogspot.com/
Postat av: Linda

Hej hjärtat läste Emmzys blogg och blev orolig.. hoppas bebisen stannar kvar tiden ut.. att få förtidigt är inge vidare kul tro mig.. men allt kommer bli bra kramar på dig och ta det lugnt..

2009-05-06 @ 18:51:14
URL: http://lindaheltenkeltigen.blogspot.com
Postat av: Linda

man längtar ihjäl sig jag vet men att få en bebis för tidigt kan ju innebära massa risker.. så vi hoppas bebis stannar lite till å att du får en fin härlig liten sak vilket jag är heeeeelt övertygad om då du är en helt underbar tjej.. ja allt är kanon på jobbet du måste kika in när bebben kommit.. kramar på dig

2009-05-06 @ 19:56:36
URL: http://lindaheltenkeltigen.blogspot.com
Postat av: Emmelie

Va bra att du mår bättre vännen!, Mamma träffade din pappa häromdagen, och berättade att du låg inne!, Hoppas att den lille vill titta ut:)...Miss you!..Pussss

2009-05-06 @ 20:04:14
URL: http://eeemmelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0