Frågor + svar.

Namn: Johanna
Ålder: 19 år
Graviditetssymtom: Illamående och väldigt kissinödig.
Positivt gravtest i vecka: Vecka 6
Vilka jag berättade först för: Björne! <3
Kompisar: Är lite osäker.

Min barnmorska heter: Marianne Appel.
Mat jag bara måste ha: Fett. ;) Gärna pasta med pastasås.
Mat jag absolut inte kan äta: Jag som alltid älskat brunabönor och vårrullar, mådde jag illa av i början.. Och all sorts stekt mat. Men nu funkar det mesta.
Illamåendet började: Runt v8.
Och slutade: Fortfarande illamående, men det allra kraftigaste, runt v23.

Första sakerna som vi köpt: Ett par babystrumpor och en nallebjörn!.
Barnvagn, barnsäng och bilbarnstol: Emmaljunga smart duo combi från babyproffsen, en vit spjälsäng från babyproffsen och en bilbarnstol från Rågbergsbil.
Då kände jag bebis för första gången: v17 :)
Då kände jag första sparken: Runt vecka 20..

Då kände pappa första sparken: v21 tror jag.
Vi tror att bebisen i magen är: Vi tror att det är en pojke..
Namn vi funderar på: Om pojke: Ingen aning, om flicka: Meja.
Grejer som händer med min kropp: Större bröst, viktuppgång, extremt stor och klumpig, högt blodtryck, svullna händer och fötter, foglossning nu på slutet.

Så motionerar jag: Pga mitt höga blodtryck, så får jag ju knappt röra mig. Blir att ut och gå några minuter i lugn takt ibland ändå. Fast jag borde nog inte skylla på mitt tryck, eftersom jag antagligen inte skulle tränat så mycket annars heller.
Värsta graviditetsminne: Alla sjukhusbesök, utan resultat.
Bästa graviditetsminne: Hur jag känner att bebis rör sig och att varje gång få se på en ctg-kurva att h*n verkligen mår bra!

Kommentarer
Postat av: Linda Bowin

Jadå d e ingen fara :) ja hon berättade att hon träffat dej på MVC igår. HAHA jasså, jaa vi får nog me åka in idag tror jag. Haft sammandragningar sen igår, o tror att d va lite av slemproppen som släppte i förrgårr o efter det har ju sammandragningarna börjat så håller d på till ikväll så skulle vi få åka in på kontroll iaf.

2009-05-26 @ 15:34:07
URL: http://preeciioous.blogg.se/
Postat av: helena

Hoppas bebisen kommer ut lagom till emmzy kommer hem :). Jag skulle vilja rekomenderar en bra blogg för dig.. www.annasara.net Hon ska också ha bebis om ett par veckor och hon har en väldigt välskriven och bra blogg :)

2009-05-26 @ 17:28:17
Postat av: sophie

Åh Meja är så fint.

Det ville jag först att Nellie skulle heta när hon kom ut:P men vi var inte överens:P

2009-05-26 @ 18:07:45
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Jonna

Grattis till pojken =) Såg på moster emmzys blogg att han anlänt. Hoppas att allt gick bra =)

2009-05-27 @ 10:44:25
URL: http://jonnaa.blogg.se/
Postat av: emmelie

Grattis gumman, till världens finaste son:)

2009-05-27 @ 12:10:38
Postat av: Issa

Grattis johanna till din lilla pojk:)

2009-05-27 @ 12:20:10
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas

Grattis till den söta lilla pojken :D

Hållt koll på webbisarna hela dan ;)

Hoppas allt gick bra, o att ni mår bra.

Kramar

2009-05-28 @ 14:59:51
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/
Postat av: Sophie

Naaw är det eran lilla bebbe som är på webbisar? =) har tittat varje dag!

2009-05-28 @ 17:36:33
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Hanni

Jag hörde lite av Dennis att det stod ngnstans att du fått en pojke! Så jag ville bara säga grattis!!! Och njut nu extra mycket av att vara mamma, det gör inget om du struntar i bloggen ett tag hehe =)

2009-05-29 @ 10:57:35
URL: http://hanna1988.blogg.se/
Postat av: Kristina

Ojoj, det låter jobbigt att vara gravid måste jag säga!



Ser du inte har bloggat på några dagar nu.. har du fött kanske? ^^ hoppas det! Lycka till emd allt iaf :) tänker på dig!

2009-05-30 @ 20:08:30
Postat av: lisa

Du har inte skrivit på ett tag, är det så att du är inne på förlossningen=) Kram En tjej som läser din blogg varje dag

2009-05-30 @ 23:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0