Lite sömn men glad ändå.

Yes nu har jag varit vaken sen halv fem ungefär eller något. Så det blev alltså 5timmar inatt, vilket är ganska lite enligt mig.
Jag brukar knappt klara mig på 8 annars. Men vad ska man göra? :)
Igårnatt blev dte bara 3.5timmar.

Jag och Börne har fått göra såhär att tex han tar nattpasset och jag morgonpasset. Vilket innebär att han matar Noah var tredje timme på natten och att jag matar honom var tredje timme på morgonen. Så att den andra som inte matar kan sova ut. Vilket är riktigt skönt. Vi har nu också sovit i skilda sovrum i en vecka. Vilket tills en början kändes sjukt jobbigt.. Men just nu är det ganska skönt.
Noah ligger nämligen och gnyr och sparkas osv i princip hela natten. Så då får en av oss ha honom inne hos sig så att den andra kan sova ett tag iaf.

Jag hoppas på att han lugnar ner sig under natten nu, eller att vi kanske vänjer oss.

Trots det här så har vi nog haft en väldig tur, med att fått en sån lugn liten kille. :) Han sover rätt så mycket under dagarna, han skriker nästan aldrig. Utan gnyr lite istället, vilket kan vara skönt :)
Jag får lite panik när han skriker... han ser så sorgsen ut. Lilla älsklingen.

Fast som sagt, han kan skrika ibland när han har gjort i blöjan och när vi byter. Annars brukar det vara ganska lugnt. :)

Nu tror ni säkert att jag vill att han ska sova dagarna i ända.
-Absolut inte!. Nu är han mer vaken än någonsin och det är det bästa som finns. Jag älskar när han är sådär klarvaken och skådar allt som finns att skåda. Det är underbart!
Men som sagt... Under natten skulle det vara liiite skönare om han sov. ;)

Blir ju som sagt inte så mycket uppdatering här.. Men i fredags tog vi det lugnt till lite film.. Hela familjen. Mysigt.
Sen stack Börne till Gustav för att kolla fotboll och jag och Noah stack till mor och far. Uppskattar verkligen att vara där nu. Dels för att jag vet att de älskar när vi hälsar på. Särskillt nu när vi har Noah. ;) Och dels för att dte är så mysigt att kunna sitta på altanen i sommarvärmen. Naturligtvis är det mysigt att hälsa på dom också.

Igår blev det Fotbollsmatch. Björn och dom spelade. Sen åkte jag och hämtade upp pappa och det blev en liten stadstur. Efter det så stack jag, och noah till gräsvik där Björn och hans kompisar befann sig. Där blev det årets första dopp. Var nog inte så kallt som jag befarat... men varmt var det ju inte. :)
Vi skulle gått iväg till Calle på kvällen för att grilla. Men vi var alldeles för trötta... så det blev en film här hemma. Lika bra var det.. för jag somnade ett par timmar för att sedan vakna igen och se klart filmen och sen blev det sängen.

Idag ska vi hem och lämna av Noah hos sin farmor. Vad konstigt det känns att lämna honom själv för allra första gången. Jag och Björn hade tänkt att ha ett par timmar för oss själva. Tror det är behövligt och jag vet att farmor absolut inte har något emot det. ;) Nu när jag slutat amma, så är det så smidigt, att bara ge ersättningen. Vilket vem som helst kan göra. :)
Vi hade tänkt sticka till stranden, men Börne är så sönderbränd som han bara kan bli. Han som inte tål solen.
Så det blir nog lite picknick i skuggan istället. Men lika mysigt blir det.. ^^

Sen ska jag nog träffa systern och Vickan ikväll. Nu när vickan flyttat till halmstad, så kommer det nog inte bli så mycket.. så man får passa på när hon är hemma. :)

Nej nu ska jag mysa med min gullfis.

Take care.

Kommentarer
Postat av: Viola

Varför har du slutat amma? Bara undrar :)

2009-06-28 @ 17:12:02
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Viola

sv: Okej, då förstår jag :)

2009-06-29 @ 19:57:31
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0