Hemma igen.

Nu är man hemma igen efter fyra timmar på förlossningen.
Kom in och tog blodtrycket, och det såg mycket bättre ut än igår! Undertrycket låg under 100. Perfekt.
De tog nya blodprover och dom såg likadana ut som förra gången... alltså de var förhöjda. Vi gjorde även en ctg-kurva för att se om allt var bra med bebis osv. Den tog 1h!!!  Brukar ta mellan 15-20 min annars.
Den såg också väldigt bra ut.
Jag slapp därför bli inlagd, men de vill ha lite koll. De har kommit fram till att jag har havandesskapsförgiftning, fast en lätt sådan. Nu gäller som sagt, vila, vila och jag får räkna med att åka lite ut och in på förlossningen nu. Att ha hv, betyder att blodtrycket osv går lite som en berg&dalbana. Och i de allra flesta fall, så stannar det vid en lätt sådan... Men de vill ha extra kontroller osv.. för det kan utvecklas.
Men vila, vila, vila och ABSOLUT ingen stress.
Men känns bra att ha lite koll på dte i alla fall. :)

Nu ligger jag i soffan som vanligt och känner att det är grymt varmt i vardagsrummet. Blir nog att ta en kalldusch?

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0