50 dagar kvar till bf! <3

Nu är det bara 50 dagar kvar till bf (beräknad förlossning). Det känns ju som ingenting, men även innerst inne så känns det som en evighet när man tänker efter. ^^
Gud vad jag alltid babblar om att det går så hiiiisklans snabbt. Men det gör det ju. :)

Tjejerna och jag pratar om att åka till Ullared nästa vecka. Isåfall hade vi tänkt köra upp. Men det är om allt klaffar med rätt dagar. Nästa vecka är den sista veckan jag vill åka så långt, har jag bestämt. 30-35 mil ifrån Björn om något skulle hända. Jag vill ju inte riskera något och tur är väl det. ^^
   Vi snackade om att köra som sagt. Först var det bara jag och Li som var på, men det hade inte varit så hisklans bra eftersom det bara är jag som har körkort. Jag vill ju kunna byta av, om jag behöver vila eller om något skulle hända.
Men nu verkar det som om någon med körkort är på. ^^
   Det skulel vara kul att åka upp dit innan bebis kommer. Dels för utflyktens skull och dels för att köpa allt det där sista som man behöver, som nappflaskor, lite mer kläder och en massa krimskrams som alltid är roligt och bra att ha. Jag skulle även vilja hitta en babysitter och kanske ett babygym. Även ifall det tar ett tag innan vi kommer använda det, så är det ju roligt att ha. :)

Igår kom först min pappa på frukost med frallor runt nio tiden. Mysigt. Sedan körde vi hem honom för att sedan bege oss mot rågbergsbil. Där lämnade vi in bilen ett par timmar  för att byta däcken och montera bilbarnstolen. :)
Vi fick därför låna en bil under tiden. Vi stack till maxi och köpte lite färska frukter som jordgubbar, physalis och melon. Sjukligt gott. Vi la oss i sängen och kollade på film och åt goda frukter. Mysfaktorn på max.
Efter filmen stack vi ut igen för att hämta bilen... Skönt att ha det gjort. Vi fick även se hur man monterade barnstolen. Det kommer bli kalas det där.
   Han som visade oss hur vi skulle göra, sa att dte kunde vara lite krångligt i början men till slut så kan man göra det i sömnen. Låter väldigt bra enligt mig!.

Efter rågbergs, åkte vi hem till Nättraby för att lasta av vinterdäcken. Vi åkte sedan hem igen för att kolla på Fireproof. Underbar film. Om ni inte redan sett, så borde ni verkligen göra det.
   Vi stack sedan mot annebo för att äta lite mat hos Björns mor. En mycket mysig kväll.
Känns även underbart att hon gick känna lite sparkar och rörelser utanpå min mage. Vilket är väldigt ovanligt.. Så fort man ropa dit folket när man känner att det rullar runt, så slutar h*n av någon konstig anledning. Men kul var det att h*n fortsatte en lite stund. :)
     Hem runt tio tiden för att sova. Det var behövligt. Vilket resulterade i att jag vaknade kvart i nio idag. Jag älskar att vakna tidigt!.

Idag blir det en lugn dag. I eftermiddag är det tänkt att träffa manda en runda på stan. fika lite och sånt vi flickor håller på med.. shopping naturligtvis.
    Nu när jag är stor och tjock så är det inte så himla kul att köpa kläder till mig själv... utan desto mer till Lillen eller Börne. Men jag älskar att shoppa bebiskläder eller tröjor osv till Börnis. Och ja.. det uppskattas i de allra flesta fall. :)
   Kvällen blir lugn. Nice!

Imorgon blir det först att träffa Eelin en stund med fika, sedan föräldrargruppen för sista gången. Eller ja vi ska ju träffas i höst igen och visa vad vi åstadkommit. ;) Men sista träffen innan bebisarna kommer. :)

Fredag blir det först att träffa Emily, om hon mår bra! Mysigt.. sen ska jag se Malin tatuera sig, eller ja hålla henne sällskap iaf!  Sedan blir det nog hem till Nättraby och fixa alla papper till akassan, som pappa måste hjälpa mig med. JAG HATAR PAPPER. Särskillt när de förstör mer än de gör nytta. Isch.

Nae nu blir det nog tvn en stund.
Take care.


Kommentarer
Postat av: Liiiii

Venhar har ju fått sin bebbe nu! Han var inne på jobbet med han! Och jag är såå avis på alla som bara får barn nu Johanna! :)

2009-04-15 @ 16:43:02
URL: http://ligustavsson.blogg.se/
Postat av: Josefina:)

Johannaaa. vad har du för namn till lillen/an? . har du ngt särksilt du funderar på? alltid himlans roligt med namn! :)

2009-04-15 @ 22:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0